Nye produkter. Få mere hastigehed på pc'en. Hardware der passer til det nye års krav, til skarpe priser. C5 nyheder og andet spændende nyt...

Portobesparelse: Faktura via mail

Med en PDFMailer løsning til C5, er der mulighed for besparelser i forbindelse med fakturahåndteringen.

  • Besparelse på porto, kuverter og brevpapir
  • Direkte afsendelse af faktura, kontoudtog o. lign. pr. mail – faktura skal ikke pakkes
  • Dokumenter hurtigere fremme hos rette modtager
  • Udskrift af faktura både som e-mail og på printer samt med/uden firmalogo
  • Automatisk oprettelse af e-mail med vedhæftet pdf, klar til afsendelse med e-mail udfyldt
  • Spar tid ved håndtering af dokumenter

Dynamics C5 2012 SP1

Service Pack 1 til Dynamics C5 er kommet med bl.a. følgende nyheder:

  • Finans – Tilknyt Sags art til finanskonto
  • Finanskladde – Check for samme faktura forbedret
  • Debitor – Renteberegning
  • Kreditorbetalinger – Fast bankkonto under opsætning
  • Lager - Pris-enhed på varesalgsrabat og varekøbsrabat
  • Lager – Serienummer flere check
  • Lager – Beholdning ved varesøgning
  • Lager – Komprimer lagerposter er fjernet
  • Debitor – Visning af Salgsfaktura, Projektfaktura med linjer
  • Ordre – Tilføj linjer til indkøb
  • Ordre – Check pris/rabat – Manuelt check for ny pris pr. leveringsdato
  • Ordre – Opdatering af leveringsdato på ordre linjer fra ordrehoved
  • Kreditor – visning af Indkøbsfaktura med linjer
  • Ordre – Ny parameter – Skift status til "Afsluttet"
  • Indkøb – Ny parameter – Skift status til "Afsluttet"
  • Projekt – Ny parameter – Skift status til "Afsluttet"
  • Ordre – Samlefakturering
  • Debitor - Proforma faktura – Nu som aktionsliste
  • OIOUBL – Nye opdateringer
  • Generelt – Adressefelter udvidet til 50 tegn
  • Prompt – Alle eller Kun rapporter fjernet, såfremt XML ikke benyttes

Se hele liste ved at klikke her.

Løn årsafslutning 2012

Så er det igen tid til at få ajourført lønsystemet, så det følger kravene fra det offentlige. Microsoft har udsendt opdateringsvejledningen i årsafslutning af løn for 2012.
Ring til Inga eller Anders for mere info på tlf. 87 11 37 27.

OIOUBL

Der har siden version C5 2012 været muligt at indlæse OIOUBL faktura til indkøb.

Vi kan hjælpe med oprettelse i NemHandelsregistret og opsætning af modtagelsen af dokumenterne.

Procedure for modtagelse af OIOUBL faktura:

  1. Oprettelse i NemHandelsregistret
  2. Opsætning af software til modtagelse af filer
  3. Opsætning af C5 til indlæsning
  4. Opdateringer af filer i C5

Hvis I bruger meget tid på opdatering og indtastning af købsfakturaer, kan dette være noget for jer.

Windows 8

Windows 8 er sluppet løs og udråbt som den største nyhed fra Microsoft siden overgangen fra Windows 3.11 til Windows 95. Brugerfladen er tilpasset touchbaseret betjening, som vi har set det de sidste år på mobiltelefoner og tablets.

Vi benytter selv både Windows 8 og Windows 7 og har derved opnået erfaring indenfor begge styresystemer. Vi er meget begejstret for den hurtige opstart af pc'er med Windows 8. Det har aldrig været hurtigere.

En tablet med Windows 8 giver dig mulighed for at afvikle fx. Dynamics C5.

På den nye brugerflade finder man de såkaldte Apps, de vises som "fliser". Mange af Apps'ne er interaktive og viser løbende opdateringer af indholdet.

Windows 8 kan også betjenes på sædvanlig vis ved hjælp af mus og tastatur, hvilket i de fleste tilfælde stadig er den bedste løsning på arbejdspladsen.

Yderligere har man med Windows 8 mulighed for at nulstille pc'en og stadig bevare brugerindstillinger intakte.

Ønsker du at fortsætte med Windows 7, kan vi stadig levere nye pc'er, men udvalget svinder hurtigt ind. Ønsker du at opgradere din Windows 7 til Windows 8, kan du ud over en ny pc vælge en opgraderingspakke fra Microsoft. Priserne for opgradering starter fra kr. 119,00 ex. moms.

Har du spørgsmål, kan du kontakte teknisk support support@systemcenter.dk eller 87 11 37 37

Office 2013, ny version med nyt udseende

Microsoft Office 2013 er indtil videre kun tilgængelig for volumenlicenser, men dukker snart op til de andre licenstyper. Udover udseendet fungerer Office 2013 også sammen med smartphones, tablets og i skyen - ja, selv på pc'er, hvor der ikke er installeret Office.

Med en Microsoft konto (Gratis!) kan du streame dine Office programmer til en anden computer (kræver minimum Windows 7) og bruge SkyDrive for nem adgang til dine filer, uanset hvor du er, bare der er adgang til internettet.

Når du skal åbne og gemme dokumenter i Office 2013, er det slut med at vælge gennemse og rulle i dialogbokse. De mest anvendte mapper vises og du kan også selv fastsætte en placering.

Outlook er opdateret med nyt udseende. Brugergrænsefladen er minimeret, for at give mere plads til indhold. Derudover er der nye smarte visninger af kalender, kontaktpersoner og indhold.

Word er blandt andet opdateret med ny læsetilstand og mulighed for at importere ikke låste PDF filer til redigering på samme måde som almindelige Word filer!

Excel er opdateret med bedre brugergrænseflade og automatisk formatering af arbejdsområdet.

Læs om yderligere forbedringer: http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/nyheder-i-office-2013-HA102830213.aspx

Har du spørgsmål, kan du kontakte teknisk support support@systemcenter.dk eller 87 11 37 37

SSD harddiske giver hurtig opstart

Den mekaniske harddisk har længe været flaskehalsen i moderne computere. Indtil nu har de hurtige flashbaserede drev (SSD) været dyre, men priserne er stille og roligt kommet ned i et fornuftigt niveau set i forhold til ydelsesforbedringen.

Levetiden har tidligere givet problemer, men i dag gives der 3 års garanti fra de fleste anderkendte fabrikanter.

Se på Youtube, hvor stor forskellen er mellem en almindelig harddisk og en SSD: http://www.youtube.com/watch?v=j84eEjP-RL4

Som det kan ses på samme video starter "tunge" programmer også hurtigere op.
Har du spørgsmål eller ønsker på, at få udskiftet din mekaniske harddisk til SSD, er du velkommen til at kontakte teknisk support support@systemcenter.dk eller 87 11 37 37.

HP ElitePad 900

  Et godt alternativ til iPad, når du vil have mulighed for at køre bl.a. Office eller tilgå dokumenter på firmaets netværk.

Den ægte tablet til virksomheden. Nå længere end de daglige opgaver med HP ElitePad – den utroligt tynde og lette Windows 8-tablet. Med dens elegante design og berøringsteknologi kan du styre produktiviteten med en håndbevægelse. Udvid dit potentiale, og vælg mellem et stort udvalg af omhyggeligt udviklet tilbehør, f.eks. fuldt tastatur, ladestation og Smart Jacket, der forlænger batteritiden. Nem at implementere. Nem at administrere. Nem at beskytte.

HP ElitePad 900 32 GB
HPD4T09AW#ABY

kr. 5.100,00 ex. moms

HP ElitePad 900 64 GB
HPD4T10AW#ABY

kr. 5.900,00 ex. moms

HP EliteBook bærbar

  Alt det, en Ultrabook™ til virksomheder bør have. En fjerlet sværvægter. HP EliteBook Folio er HPs første Ultrabook™ til virksomheder med dockingfunktion. Den sikrer maksimal produktivitet lige fra lufthavnen til skrivebordet. Med hurtig opstart kan du få projekterne fra hånden endnu hurtigere. Med lang batterilevetid kan du følge med, uanset hvad dagen bringer. Klar til erhervslivet. It-venlig. Masser af kraft.

Core i5 3427U / 1.8 GHz - Windows 8 Pro / Windows 7 Professional 64-bit nedgradering - 4 GB RAM - 500 GB Hybriddrev - 14" HD anti-genskin bred 1366 x 768 / HD - Intel HD Graphics 4000

HP EliteBook Folio 9470m
HPH4P02EA#ABY

kr. 9.500,00 ex. moms

HP UltraSlim Docking Station
HP B9C87AA#ABB

kr. 1.240,00 ex. moms

Nu er det Jul igen ...

...Og det betyder for rigtig manges vedkommende at status perioden indledes og at arbejdspresset øges. Der skal laves optællinger af lageret og afstemninger af aktiver og passiver osv.
Skulle du have brug for yderligere assistance vedr. statusperiodens opgaver, er du velkommen til at kontakte Anders Bay, anba@systemcenter.dk

Vi ser frem til det nye år og et fortsat godt samarbejde, men inden da...

Rigtig glædelig jul og et godt nytår.

 

 
© Systemcenter Randers A/S 2012 | Jomfruløkken 15A | 8930 Randers NØ | Telefon (+45) 87 11 37 20